Najnowsza edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej „odkryj, poznaj, zaakceptuj” – odwołuje się do znanych bajek, aby zwrócić uwagę społeczeństwa na problem, jakim jest stygmatyzacja i odrzucenie osób chorych na łuszczycę.
O ciekawej kampanii społecznej „odkryj, poznaj, zaakceptuj”, w której popularyzację zaangażował się m.in. kabaret Ani Mru Mru, pisaliśmy już jakiś czas temu na łamach bloga. W najnowszej odsłonie kampanii zobaczymy spot, nawiązujący do baśni braci Grimm „Zaklęty książę”, która opowiada o księciu zamienionym w żabę.
W informacji prasowej przesłanej PAP Dagmara Samselska, przewodnicząca Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i ŁZS, podkreśla, że bajki często przedstawiają ważne życiowe problemy i mogą odgrywać istotną rolę w edukacji oraz w kształtowaniu się postaw ludzi już od najmłodszych lat.
– Liczę, że zaskakująca i pouczająca historia naszych bohaterów, która odwołuje się do wspomnień z dzieciństwa i wartości, jakie niosą wiersze i baśnie znane nam wszystkim, wpłynie na zmiany postaw społecznych wobec osób chorych na łuszczycę – komentuje Samselska, która jest inicjatorką kampanii.
Opracowanie własne na podstawie ogólnodostępnych materiałów.